Suplementacja wsparcie układu immunologicznego Żywiec
17 lutego 2020

Wzmocnienie odporności

Zalecana suplementacja w celu zapobiegania każdej infekcji wirusowej, kierowana do osób dorosłych, zwłaszcza do osób starszych i z towarzyszącymi schorzeniami.

Podczas suplementacji witaminami A i D należy kontrolować ich poziom, a dawkowanie dostosować do poziomu wyjściowego, wieku oraz płci. W przypadku przedawkowania może dojść do skutków ubocznych.

Należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym.

 

Witamina A: 10 000 IU – zapobiega infekcji poprzez wzmocnienie bariery immunologicznej skóry i śluzówek układu pokarmowego oraz dróg oddechowych.

Witamina C: 0,8-1 g - chroni przed infekcjami wywołanymi bakteriami, wirusami, grzybami. Uwaga na próg jelitowy!

Witamina D: ok. 4000-5000 IU - niedobór tej witaminy zwiększa ryzyko wystąpienia infekcji dróg oddechowych

Witamina B kompleks w dużych dawkach, minimum po 5 mg B1, B2, niacyny (B3) oraz 25 mg B5 i 0,4 mg kwasu foliowego – wszystkie odpowiadają za prawidłową barierę immunologiczną śluzówek układu pokarmowego i dróg oddechowych

Cynk: minimum 30 mg - odpowiedni poziom zapewnia prawidłową odporność

Selen: 100-200 µg – niedobór zwiększa zjadliwość drobnoustrojów (ich zdolność do wywołania zmian chorobowych) oraz prawdopodobieństwo wystąpienia powikłań

Aminokwasy zawierające siarkę: (L-arginina, L-lizyna, L-glutamina, L-cysteina) wykazują działanie antyoksydacyjne.

 

Artykuł sporządzony na podstawie informacji zawartych w filmie: https://www.youtube.com/watch?v=bXntJa2-6AI&feature=share&fbclid=IwAR1qZCB1AecjMI_xwCIlOSaNcdZMfe3O8q1_R7k6qc3SiBhUmZJ1sLng3KM